26 Ağustos 2013 Pazartesi

KİTAP YORUMU:SENDEN ÖNCE BEN - JOJO MOYES


Orjinal İsim:Me Before You

Sayfa Sayısı:480 s.

Basım Yılı ve Yeri:İstanbul,2013

Çevirmen:Ayşe Görür

Yayınevi:Pegasus Yayınları
                                  


Verdiğim Puan:


"Birbirlerine aşktan başka verecek hiçbir şeyleri yoktu..."



İki farklı insan,biri kadın biri erkek,birinin rengârenk kişiliği diğerinin aksi,geçimsiz yapısı… 
Zıt gibi görünen ama birbirlerini içten içe tamamlayan iki aşık…
Gerçekten insanın kalbini ısıtan bir aşk hikayesi.Mucizelerin olabileceğine dair bir kanıt niteliğinde muhteşem bir kitap…(ecem)


KONUSU:
  Lou isminde,yaşadığı her şeyin en ince detayına kadar dikkat eden ve kendi dünyasında yaşayan,kafede çalışan bir kız vardır.Evinden otobüs durağına kadar kaç adım var,işine gelen insanlar nasıl bir hayat yaşıyor...Her soruya bir cevabı vardır ancak geleceğin onun için ne kadar karmaşık,anlaşılmaz ve cevabını veremeyeceği soruları getireceğini beklemiyordur...


Diğer tarafta da Will ,geçirdiği motosiklet kazasından ötürü hayat onun için berbat bir halde.Kendi istediği hiç bir şeyi yapamıyor ve birine bağlı olarak yaşamak onu öldürüyor.Kazadan önceki hareketli hayatını ne kadar geri istese de bulunduğu durumun geri dönüşü olmadığını bilmektedir.Böyle bir hayat yaşamaktansa..ölmek..ona mantıklı gelen ve istediği tek şey.Taa ki Lou'yu görene kadar... 
                           

YORUMUM:
İlk başladığımda bir aşk hikayesini oluşacağını anlamıştım.Lütfen,yani kitabın arkasında biri erkek biri kız,birinin hayatı ışık saçıyor öbürünün ise karanlıklara gömülü..Başka nasıl olayı bağlayabilirdi ki :)

Bir de o kadar sayfa olayları nasıl uzattı bilmiyorum.Belli bir kısımda sıkılmaya başlamıştım.Lou'nun sürekli her gün gidip Will'e bakması..Tamam,iyi güzel de içimden okurken de 'Ya yeter artık bir şeyler yaşansın ne olur.. ' demeden de edemedim..:D

Ama açıkçası kitap beni hiç düşünmediğim bir biçimde etkiledi.Aralarındaki ilişki,ne kadar zıt olsalar da birbirlerine böylesine bağlanmaları,aşık olmaları...



Kitabın sonuna geldiğimde de bir ağladım bir ağladım yani göz yaşlarımdan yazıları okuyamıyordum.Orada yazar beni tam kalbimden vurdu.Hem ağlayıp hem okumaya çalışırken 'Will, lütfen <sniff,sniff> ya dur bak kız senin için <sniff,sniff> neler yaptı onu düşün <sniff,sniff> mutlu bir aşk hikayesi olarak bitsin ...'


Dipnotum:Çevremizde yaşayan ancak tanımadığımız,bilmediğimiz böyle insanların olması kendimi bencil hissettirdi.Biz şimdi,hepimiz iyiyiz,sağlıklıyız ve istediğimiz şeyleri bir anda düşünmeden yapabiliriz.Kendimizi gerçekten şanslı saymalıyız..

                                                                                                                           ECEM :)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder