8 Eylül 2013 Pazar

KİTAP YORUMU:AYAKLI BELA - JAMIE McGUIRE



Orjinal İsim:Walking Disaster

Sayfa Sayısı:472 s.

Basım Yeri ve Yılı:İstanbul,2013

Çevirmen:Boran Evren

Yayınevi:Yabancı Yayınevi

Verdiğim Puan:                                                          

"Travis annesinden hayatla ilgili iki şey öğrendi: Aşkı bul. Ve onun için ölümüne mücadele et."

KONUSU:
 Travis Maddox,hayatını dövüşerek kazanan,aşka inanmayan ve inanmadığı için kendini tek gecelik ilişkilerle avutan genç bir erkek.
Abby Abernathy ise geçmişinden uzaklaşmak için başka bir şehre taşınıp okuluna devam eden kendi halinde bir kız.
Birbirlerini delicesine seviyorlar ama bir türlü beraber olmayı beceremiyorlardı.Ama hikaye sonunda hepimizin beklediği gibi mutlu sonla bitti.
   İlk kitapta bu hikayeyi bizlere Abby anlatmıştı.Peki ya Travis'in gözünden olaylar nasıldı?
İşte yanıtı yazarımız bu kitapta anlatıyor...

YORUMUM:
 Açıkçası ben ilk kitabını okumamıştım.Belki bu yüzdendir kitabı bir çırpıda bitirdim.Hikaye beklediğimden daha iyi çıktı.Hem kötü-aslında o kadar da değil- hem de iyi noktaları olan bir kitaptı.Mesela Travis,Abby'nin dövüş sırasında kavganın ortasında kaldığını söylüyor ama kitabın önceki sayfalarına baktığımda böyle bir şeyle karşılaşmadım.Yani demek istediğim olaylar biraz özetlenerek atlanmış gibiydi.Sadece bu benim dikkatimi çekti.
Travis'in ağzından bu hikayeyi dinlemek gerçekten harika oldu.Bir erkeğin aklından ve kalbinden geçenleri okumak, klasik kızların aşk hikayelerini dinlemekten daha keyif vericiydi.Genelde aşk hikayeleri hep bilindik bir ağızdan kızların gözünden yazılırdı.O nedenle yazarın bu fikrine bayıldım.. :)
Gelelim bizim gençlerin olayını yorumlamaya..

1-Travis gerçekten beklediğimden de kararlı çıktı.Kız o kadar istemiyorum diyor 'Yok biz birlikte olamayız,ikimiz ayrı dünyanın insanlarıyız' diyor ama oğlan da tutturmuş 'Ne başkasıyla çıkacak ne de benimle olacak' diyor.Başka bir erkek olsa sabrı tükenmiş diğer kızlara yönelmişti bile..Ama TRAVİS <3 farklı tabii ki..Hele bir de Abby için ağlaması..Bunca zamandır ağlamayan çocuğu bile ağlattı..


2-Abby'nin bir poker oyuncusunun kızı çıkması-Mick Abernathy-ve  buraya taşınmasının nedeninin babasından ve eski hayatından kaçması çıkması sonra babasının Benny'e olan borcunu ödemesi için Vegas'a gitmeleri favori bölümlerdendi.Hem de Travis'in kardeşlerini yendiği bölüm harikaydı.

3-Ayrıca arkadaşları America(Abby'nin dostu) ve Shepley(Travis'in kuzeni) olmasa işleri zordu.İkisi de yürümeyeceğinden korkmuştu.Shepley kendi ilişkisinin etkilenmesinden,America ise Abby'nin hayatının alt üst olmasından korkuyordu.Ama bu şirin çift-daha ilk başta için ısındı-nasıl bir araya getireceğini çok iyi biliyordu.

    Ve Abby'nin beklenmedik evlenme teklifi de beni şaşırtmadı desem yalan olur.Vegas'a gidip evlenmeleri...O kısma bayıldım.İçimden 'İşte bu bebeğim!Gidin ve şu lanet olası nikahı kıyın' demek geldi.  :)
  Kitabın prolog ve epilog bölümleri beni en çok vuran kısımlarda oldu.Prologta-önsözde-Travis'in çok küçükken yaşadığı ve etkisinden zorlukla çıktığı annesinin kaybından bahsediyor.Bir sözü beni çok etkilemişti:

“Anneme baktım, ama hızlıca kafamı salladım. “Onu özlemek istemiyorum.”Becky yumuşak, sıcak elini omzuma koydu, tıpkı ben üzgünken anneciğimin yaptığı gibi. “Annen, seninle burada olmak istiyor. Bunu çok istiyor. Ama İsa, onu şu anda yanında istiyor.”Kaşlarımı çattım. “Benim ona, İsa’dan daha fazla ihtiyacım var.”
Tabii durum böyle olunca Abby'nin bir anda onu bırakması hayatını yerle bir olmasına yetti.Annesinin Travis'e gerçek aşkını bulduğunda mücadele etmesini ve bırakmamasını söylemesi işe yaradı sonrasında.Epilogta-sonsözde-yazar bizi 11 yıl sonrasına götürüyor.Evlilikleri mükmemmel ve sürpriz :) iki çocukları var (ikizler biri kız diğeri erkek) ve üçüncüsü de yolda :)) Nasıl sevindim nasıl sevindim anlatamam..
Travis'e gelince gizli bir serviste (FBI) çalışıyor ama Abby bilmiyor(reklam firmasında alıştığını zannediyor).Ağabeyi Thomas aslında ailesine fark ettirmeden orada çalışıyormuş.Kardeşini(Travis'i) de işe aldırıyor Thomas ve sonra 'güvercin'le ilişkilerini belaya sokan Benny'den kurtuluyorlar,tamamen..
11.yıl dönümlerinde Abby,Travis'in asıl işini öğreniyor ama kızmıyor.Böylesine mükemmellik abidesine nasıl kızılabilir ki :))
Ahh..Aahh..Böylesine muhteşem bir hikaye ve gerçekten uğruna savaşılaşak bir aşk.Sizce de süper değil miydi??
Mutlu Son! 

Kitaptan esinlenilerek yapılan bir trailer..

                                                                                                ECEM :)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder